Kości przesądzają o powodzeniu waszych działań. Generalnie służą Mistrzowi Gry podczas sędziowaniu różnorakich potyczek, przy wtykach i wszystkich innych atrakcjach. Jednak wy również możecie sobie sędziować w rozgrywkach bez udziału MG.
Rodzaje rzutów:
~k4 (czworościan) - generalnie mogą służyć do rzutów na tak/nie (np. czy wasza postać wejdzie w jakieś krzaki, czy w danej skrzyni coś jest)
~k6 (sześcian) - rzuty decydujące o powodzeniu postaci, wyniki 1-3 oznaczają porażkę, a 4-6 udaną akcję. W przypadku, gdy wasze umiejętności bądź wyjątkowe czynniki zewnętrzne wpływają na prawdopodobieństwo powodzenia, dodajecie lub odejmujecie od wyniku bonusy (więcej o wpływie umiejętności i statystyk na wynik tutaj). Okoliczności zewnętrzne mogą zmieniać wynik tylko o 1, a umiejętności o 1-2 w zależności od stopnia opanowania.
~k8 (ośmiościan) - szersze rzuty określające okoliczności, przypadkowe zdarzenia, bardziej złożone możliwości powodzenia lub niepowodzenia. Bardziej działka MG, niż userów.
Przykładowe wyglądy opisów rzutów przed ich wykonaniem:
Rzut 1k6: Czy Derpowi uda się złowić rybę? (+1 zwinność)
rezultat: (tu będzie tekst)
Przykładowe wyglądy rzutów po ich wykonaniu i po edycji posta z rzutem:
Rzut 1k6: Czy Derpowi uda się złowić rybę? (+1 zwinność)
rezultat: 3+1=4 (powodzenie)
Opis wykonania rzutu:
Rodzaje rzutów:
~k4 (czworościan) - generalnie mogą służyć do rzutów na tak/nie (np. czy wasza postać wejdzie w jakieś krzaki, czy w danej skrzyni coś jest)
~k6 (sześcian) - rzuty decydujące o powodzeniu postaci, wyniki 1-3 oznaczają porażkę, a 4-6 udaną akcję. W przypadku, gdy wasze umiejętności bądź wyjątkowe czynniki zewnętrzne wpływają na prawdopodobieństwo powodzenia, dodajecie lub odejmujecie od wyniku bonusy (więcej o wpływie umiejętności i statystyk na wynik tutaj). Okoliczności zewnętrzne mogą zmieniać wynik tylko o 1, a umiejętności o 1-2 w zależności od stopnia opanowania.
~k8 (ośmiościan) - szersze rzuty określające okoliczności, przypadkowe zdarzenia, bardziej złożone możliwości powodzenia lub niepowodzenia. Bardziej działka MG, niż userów.
Przykładowe wyglądy opisów rzutów przed ich wykonaniem:
Rzut 1k6: Czy Derpowi uda się złowić rybę? (+1 zwinność)
rezultat: (tu będzie tekst)
- 1k6: Łowienie ryby (+1 zwinność)
wynik: (txt)
Przykładowe wyglądy rzutów po ich wykonaniu i po edycji posta z rzutem:
Rzut 1k6: Czy Derpowi uda się złowić rybę? (+1 zwinność)
rezultat: 3+1=4 (powodzenie)
- 1k6: Łowienie ryby (+1 zwinność)
wynik: niepowodzenie
Opis wykonania rzutu:
- Aby wykonać rzut musicie napisać posta w istniejącym temacie. Pisząc posta w danej fabule opisujecie swoje działania (a w przypadku MG opis otoczenia, przeciwników i wszystkiego innego) do momentu, w którym robicie coś, o czego skutku przesądzą kości.
- Oddzielacie to jak wyżej od reszty wypowiedzi, opisujecie jaki wykonujecie rzut i na co, dopisujecie bonusy (UWAGA: w przypadku większej ilości bonusów wasze prawdopodobieństwo powodzenia nie może przekraczać 90%, czyli dzięki bonusom wasze szanse nie mogą być wyższe nić 3/4, 5/6 lub 7/8, w zależności od rzutu, w takiej sytuacji po prostu wybieracie których bonusów chcecie użyć), w przypadku bardziej rozbudowanych rzutów opisujecie rezultaty danych wyników.
- Pod polem tekstowym macie opcje rzutów kośćmi. Wybieracie ilość rzutów (na jedną akcję przypada jeden rzut), rodzaj kostki i wysyłacie posta.
- Po wysłaniu pod waszym postem pojawi się post konta adminowskiego z wynikiem rzutu. Dodajecie lub odejmujecie ewentualne bonusy, otwieracie okno edycji swojego posta.
- Nie zmieniacie nic w dotychczasowej wiadomości, dopisujecie rezultat i do niego dopasowujecie resztę swojego posta.
- Wysyłacie. Proste jak budowa cepa.